poTřetí den se v 8,00 hodin vydali jezdci na trať dlouhou 283 km. Tento den je nejdelším a nejkritičtějším.
Dnešní trať se jela jako dva dny předešlé, ale v opačném směru.
Od startu se vydali směrem ke třetí časové kontrole směr Kojšová, ale v polovině přejezdu na ně čekal nový měřený enduro test Jahodná.
https://www.youtube.com/watch?v=YnwdemMQqdQ
Tento test je poměrně dlouhý, technicky náročný s výjezdy, sjezdy, rychlé úseky, kde se dalo podržet více plynu, kamenitý potok a po průjezdu pár jezdců se v jednom místě vytvořila zrádná bažina, kde přitékala stále voda.
Na tomto testu došlo ke zranění portugalského jezdce, který byl transportován helikoptérou do nemocnice.
Večer jury rozhodla, že se mažou výsledky tohoto testu z prvního kola.
Z tohoto testu najížděli do první časové kontroly v Kojšově. Poté se opět nejtěžším úsekem na celé trati vydali směr Vyšný Medzev, kde byl jak druhý měřený test krosového charakteru, tak druhá časová kontrola.
Tento test jezdci již dobře znají z předešlých dnů. Rychlé pasáže na louce a krosová část jim také seděla. Byl rychlý, svižný, ale již podle slov jezdců značně rozbitý,
https://www.youtube.com/watch?v=akO7Nqy1yAI
Z tohoto testu se vydali do třetí časové kontroly Opátka, kde byl lehce pozměněn přejezd trati.
Poslední měřený test dnešního dne byl kousek od čtvrté časové kontroly, která byla přímo v depu v Košicích.
Tento test je takovým strašákem našich jezdců, Od začátku jim nesedl a nevyvarují se na něm chybám a pádům.
Dnes se s ním rozloučily a další dny se již nejede.
Místo toho přibydou dva nové testy. Jak už je zvykem na šestidenních, tak ve čtvrtek začíná přituhovat a nové dva testy budou hodně náročné. Test v Gelnici bude krosového charakteru, ale technicky náročný.
Jede se v okolí sjezdovky, výjezdy, sjezdy, pasáže na louce, lesní kaňonky, šotolinový úsek nahoru, dolů kolem nohy. Zde na tomto úseku zas zítra bude spousty fanoušků a poženou naše jezdce kupředu. Atmosféra, která zde je nepopsatelná.
Další měřený test bude charakterem endurový. Asi třicet metrů od startu vložky bude kamenitý výjezd asi 70 metrů dlouhý. Výjezd bude velice atraktivní pro diváky. Tento test vede přes kopec, takže stoupání a klesání v kamenitém korytě, výjezd z lesa na louku, kde budou odkloněnky, šikminy a rychlé úseky nahoru a dolů.
Takže jak jezdci se mají na co těšit, tak diváci si také přijdou na své.
Dnešní den jsme dlouho čekali na výsledky trophy týmů, kde došlo k diskvalifikaci lídrů soutěže. Došlo k tomu tak, že si spletli značení dnů a neprojeli jednou průjezdovou kontrolou. Celkem tím bylo postiženo 8 jezdců. Z toho 3 Francouzi, 2 Američani, 2 Angličani a 1 Němec.
Takže celkové pořadí se značně zpřeházelo a na první místo se vyhoupli jezdci týmu Austrálie, druhé místo patří Itálii, třetí Finsko, čtvrté Německo a naši se posunuli na parádní páté místo.
Jezdci české reprezentace tomu chvilku nevěřili, ale je to sport a v něm se může stát cokoliv.
Juniorský tým si dnes udržel 9. místo.
Jsme v půli soutěže a může se stát ještě spousta věcí. Samozřejmě jen těch dobrých.
Přejme jim, ať jim zítřejší etapa sedne a zajedou pěkný výsledek.
report Patrika Markvarta
Výprava české reprezentace je velice parádní. Jak od najíždákú, svačinářú či lidí v časovkách. Hlavně nesmím zapomenout na jezdce.Jsem velice rád, že mohu startovat s nejlepšími jezdci endura. I když jsem ještě junior, tak jsem hrdý, že mohu startovat za seniory. S klukama je velká sranda nejen na hotelu, ale i v časovkách, dokážeme se podržet a hlavně si poradit a to k tomu patří.
První dva dny se jela stejná trať která se velice rozbila. Testy nám docela šli, ale přáli jsme si, aby nám zapršelo. Přejezdy jsou velice pěkné, z velké části po cestách a lesních stezkách. Najdou se zde nekonečné výjezdy, které je těžké vyjet.
Třetí den se trať jela z 95% obráceně, tak jsme se mohli těšit na pěkné výjezdy, Sjezdy na kterých jsme brzdili první dva dny co to šlo :) se dnes jeli nahoru. Také přibyl jeden nový test (Jahodná), která se jezdí kolem 12 minut a je opravdu rychlý a velice nebezpečný. Já osobně to mám rád, když jsou těžké testy na kterých je potřeba si hledat novou stopu a nevytahovat se zbytečně daleko, když si stačí jen trošku najet dřív do zatáčky. To pak tam ten čas dobře padá. Na ty Němce, které se snažíme dotáhnout a posunout se na 4. místo, sice ztrácíme dvě minuty, ale všechno je reálné a my pro to uděláme maximum. Ano jsme na 5. místě, dnes byli až dlouho pozdě večer výsledky, jelikož Francie, Anglie a Španělsko neprojelo průjezdovou kontrolu tak byli diskvalifikovány a řešilo se to na jury. Nás to velice nakoplo a máme zase nový úkol.
Hlavně by jsme chtěli s klukama poděkovat všem fanouškům okolo trati co nás tlačí maximálně do předu. Jsme rádi, že v úsecích kam se najíždáci nedostanou a trať se po projetí 500 jezdců do dalšího kola velice změní, tak si říkáte jak tam pojedete a najednou vidíte českou vlaječku na klacku, která je zapíchnutá v drážce. Je to parádní pocit, když víte, že je to ta správná než tam zapadnout.
díky všem Patrik Markvart alias Mečounužito se svolením RD Racingu